[O2] Jak wygląda faktyczna awaryjność silników 2.0 TDI 140 k

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • witachu
    L&K
    • 2011
    • 1319

    #26
    shok, dziex
    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

    Auto Detailing: Dream Car Studio
    (znajdź również na fb)

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      Zamieszczone przez Dachu
      witachu, z tym rozrzadem jestem pewien na 100% ze wymienia sie co 120 tys km,
      jesteś tego pewien na 100% , tak jak piszesz :?:

      [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 08:01 ]
      witachu, który masz rok produkcji :?:
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #28
        Leszek, bodajże od 2007 producent zaleca wymianę w BKD co 150 kkm, ale wiadomo że jest to maksymalny okres wymiany, przy normalnych warunkach eksploatowania ble ble ble. Bezpiecznie jest wymienić co 120 kkm, bo gdyby pasek nie wytrzymał 150 kkm, to masz do kupienia silnik (co jest dużo droższe niż wymiana rozrządu).

        Którąś rolkę też zaleca przy 2-giej wymianie, o pompie wody nie wspominając. . .

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #29
          Zamieszczone przez Dzida
          Leszek, bodajże od 2007 producent zaleca wymianę w BKD co 150 kkm,
          i to jest prawidłowa odpowiedź :idea:
          do 2007 co 120tyś.
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            U siebie mam do 120kkm ale rozrząd wymianiam przed kolejnymi 100kkm
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              60k km - dwumasa
              ??k km - klapa gasząca
              135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
              198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp

              dwumasa się odzywa ale jeszcze pojeżdżę

              rozrząd co 120k km, olej co 15k km
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #32
                Zamieszczone przez Arti23
                60k km - dwumasa
                ??k km - klapa gasząca
                135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
                198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp

                dwumasa się odzywa ale jeszcze pojeżdżę

                rozrząd co 120k km, olej co 15k km
                u mnie klapka poszła przy około 100kkm
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  U mnie to jakos bylo tak ze miedzy 125-130 to bylo naraz
                  dwumasa, turbina, klapka, hamulce (ale to eksploatacja)
                  Rozrzad to juz nie pamietam, jakos w granicach 105-120kkm, serwis DSG co 60kkm
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #34
                    jak się objawia klapka ?
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      jak się objawia klapka ?
                      To zalezy w jakiej pozycji sie zjebie ale u mnie przy gaszeniu silnika telepało całą budą
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Albo wywalilo bezpiecznik i przestaly dzialac wentylatory i silnik sie podgrzal ponad 90'C na desce :roll:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • witachu
                          L&K
                          • 2011
                          • 1319

                          #37
                          Zamieszczone przez leszekmw
                          witachu, który masz rok produkcji :?:
                          rok produkcji mam wrzesień 2007 modelowo 2008.

                          dziękuje wszystkim za podpowiedzi odnośnie moich pytań. w takim razie wstrzymam się jeszcze z wymianą rozrządu, mam nadzieje ze wiekszość pokowanego przeze mnie przebiegu jest jednak w miescie, bo z 12 tys km które przejechałem to tak 7 tys zrobiłem w miescie nie bedzie az tak nagliło.
                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                          (znajdź również na fb)

                          Komentarz

                          • handzol
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 212

                            #38
                            U mnie rok 2007 przebieg 129000km.Wymieniona turbina pod koniec gwarancji,choć nie było potrzeby :P ,rozrząd po 120000 i więcej nic.No i program na 173 u Aligatora przy ok,80000.

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              #39
                              a słyszał ktoś o przypadkach nieszczelności pompy wody i ze tam może uciekac płyn chłodniczy?
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • Arti23
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 892
                                • Superb II combi (3T5)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #40
                                witachu, jeżeli więcej jeździsz w mieście to dla paska rozrządu jest większe obciążenie niż trasa ze stałą prędkością. Masz ciągłe zmiany obciążenia (ruszanie - hamowanie - ruszanie). Jak miałem Fiata Palio to przy miejskiej jeździe zalecali wymianę paska co 60k km a standardowo było co 90k km.
                                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Arti23
                                  60k km - dwumasa
                                  ??k km - klapa gasząca
                                  135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
                                  198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp

                                  dwumasa się odzywa ale jeszcze pojeżdżę

                                  rozrząd co 120k km, olej co 15k km
                                  Klapa gasząca przy 115tkm
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • Dachu
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 724
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    u mnie klapa gaszaca jescze nie była wymieniana,niewiem czy tak dobre auto trafiłem bo mam dosyc duzy przebieg i wymieniana była turbina i dwumasa,acha i raz robiony był popmowtrysk na 2 cylindrze,generalnie ciesze sie bez awaryjna jazda
                                    Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                    obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                    Komentarz

                                    • odyniec
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 5

                                      #43
                                      Najgorzej wypadają roczniki 2004-2006.
                                      Wtryskiwacze - potrafią nawet przy 100 tys. km padać...
                                      Serwisy VW nieoficjalnie wymieniają je na gwarancji (w Polsce wszystkie, w Niemczech tylko ten uszkodzony - a to z racji jakości sprzedawanego paliwa).

                                      Komentarz

                                      • Alonzo_
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2460
                                        • Hyundai

                                        #44
                                        Ostatnia TURBOKAMERA:

                                        Golf VI 2.0 TDI CR - 19 kkm przebiegu zaraz po gwarancji urywają sie korby na 1 i 4 cylindrze i VW jak zawsze umywa ręce i klienta zostawia samego aż sie to w telewizji rozdmucha.... Nie wiem jaki kod sinika i czy taki jak w skodach ale ...co tu komentować - dziadostwo w najgorszej postaci zarówno technika i podejście do klienta
                                        A miało być już lepiej.

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #45
                                          2 godziny temu był klient , pasek 2008cr , 4x4 . do końca gwarancji chodził jak laleczka prawie . po gwarancji do przebiegu 119tys wymienił turbine , zawias z trzy razy , silnik :!: /7tyś używka/ , coś tam jeszcze poważnego . silnik dlatego że coś sie stało , podobno pompa oleju czy coś tam . rdza na klapie i na bocznym rancie maski. coś tam jeszcze robił tylko nie pamiętam bo coś zakręcony jestem...
                                          chuj z tymi tdi ogólny.. .
                                          aaa..pogram robił przy 80tyś dopiero , zaraz po tym mu to turbo padło.. :szeroki_usmiech

                                          [ Dodano: Wto 13 Lis, 12 15:14 ]
                                          jak tak sie na to patrzę , również i na moje przygody z 2.0 , to tak myślę jaki kupić następny wóz --- :?: z jakim silnikiem żeby pojeździć bezproblemowo 300tys na przykład.. . już nie patrząc na osiągi boi tak jak wprowadza te nowe mandaty to mocno siadziemy na dupach /ci co naprawde szybko jeżdżą/ tak jak w słowacji..
                                          teraz mam 119tyś i tylko patrze co sie spierdoli..
                                          jak żyć Panie Premierze , jak żyć... :?
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #46
                                            leszekmw, elektryczne kup :diabelski_usmiech
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              pompa oleju
                                              to akurat nie powinno grozić octavii bo dotyczy silników montowanych wzdłużnie
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Alonzo_
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2460
                                                • Hyundai

                                                #48
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                pompa oleju
                                                to akurat nie powinno grozić octavii bo dotyczy silników montowanych wzdłużnie
                                                Tyle, że 2.0 TDI w B6 czy golfie czy octavii jest poprzecznie montowany.
                                                Wzdłużnie skończyło sie na B5.

                                                Poprawcie mnie jeśli się mylę

                                                leszekmw benzynke wolnossącą i tyle. Accord, nowa 6-tka ....

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez witachu
                                                  a słyszał ktoś o przypadkach nieszczelności pompy wody i ze tam może uciekac płyn chłodniczy?
                                                  nie słyszałem, w 90% to głowica pęka i stąd ubytki płynu w bkd

                                                  [ Dodano: Wto 13 Lis, 12 15:27 ]
                                                  leszekmw, 300kkm zrobić w twoim przypadku to ile ty robisz km rocznie?
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                                    Poprawcie mnie jeśli się mylę
                                                    masz rację, po prostu chodzi o silnik, który nie wystepuje w O2, ten z wałkami, kiedyś skądś zerżnąłem takie coś:

                                                    - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
                                                    zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
                                                    czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
                                                    a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
                                                    awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

                                                    - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
                                                    (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
                                                    siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
                                                    kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

                                                    - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
                                                    (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

                                                    - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
                                                    (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
                                                    pompy oleju i wałków wyrównoważających,

                                                    - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
                                                    lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
                                                    analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
                                                    (utrata mocy, zapychanie się dysz).

                                                    Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
                                                    najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007

                                                    zdecydowanie nie traktowałbym tego jako jakiejś wyroczni
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...