Leszek, bodajże od 2007 producent zaleca wymianę w BKD co 150 kkm, ale wiadomo że jest to maksymalny okres wymiany, przy normalnych warunkach eksploatowania ble ble ble. Bezpiecznie jest wymienić co 120 kkm, bo gdyby pasek nie wytrzymał 150 kkm, to masz do kupienia silnik (co jest dużo droższe niż wymiana rozrządu).
Którąś rolkę też zaleca przy 2-giej wymianie, o pompie wody nie wspominając. . .
60k km - dwumasa
??k km - klapa gasząca
135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp
60k km - dwumasa
??k km - klapa gasząca
135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp
U mnie to jakos bylo tak ze miedzy 125-130 to bylo naraz
dwumasa, turbina, klapka, hamulce (ale to eksploatacja)
Rozrzad to juz nie pamietam, jakos w granicach 105-120kkm, serwis DSG co 60kkm
dziękuje wszystkim za podpowiedzi odnośnie moich pytań. w takim razie wstrzymam się jeszcze z wymianą rozrządu, mam nadzieje ze wiekszość pokowanego przeze mnie przebiegu jest jednak w miescie, bo z 12 tys km które przejechałem to tak 7 tys zrobiłem w miescie nie bedzie az tak nagliło.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
U mnie rok 2007 przebieg 129000km.Wymieniona turbina pod koniec gwarancji,choć nie było potrzeby :P ,rozrząd po 120000 i więcej nic.No i program na 173 u Aligatora przy ok,80000.
witachu, jeżeli więcej jeździsz w mieście to dla paska rozrządu jest większe obciążenie niż trasa ze stałą prędkością. Masz ciągłe zmiany obciążenia (ruszanie - hamowanie - ruszanie). Jak miałem Fiata Palio to przy miejskiej jeździe zalecali wymianę paska co 60k km a standardowo było co 90k km.
60k km - dwumasa
??k km - klapa gasząca
135k km - głowica (naprawa) czyszczenie turbiny
198k km - głowica po raz drugi (wymiana na używkę), łożysko pp, przegub pp
dwumasa się odzywa ale jeszcze pojeżdżę
rozrząd co 120k km, olej co 15k km
Klapa gasząca przy 115tkm
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
u mnie klapa gaszaca jescze nie była wymieniana,niewiem czy tak dobre auto trafiłem bo mam dosyc duzy przebieg i wymieniana była turbina i dwumasa,acha i raz robiony był popmowtrysk na 2 cylindrze,generalnie ciesze sie bez awaryjna jazda
Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
Najgorzej wypadają roczniki 2004-2006.
Wtryskiwacze - potrafią nawet przy 100 tys. km padać...
Serwisy VW nieoficjalnie wymieniają je na gwarancji (w Polsce wszystkie, w Niemczech tylko ten uszkodzony - a to z racji jakości sprzedawanego paliwa).
Golf VI 2.0 TDI CR - 19 kkm przebiegu zaraz po gwarancji urywają sie korby na 1 i 4 cylindrze i VW jak zawsze umywa ręce i klienta zostawia samego aż sie to w telewizji rozdmucha.... Nie wiem jaki kod sinika i czy taki jak w skodach ale ...co tu komentować - dziadostwo w najgorszej postaci zarówno technika i podejście do klienta
A miało być już lepiej.
2 godziny temu był klient , pasek 2008cr , 4x4 . do końca gwarancji chodził jak laleczka prawie . po gwarancji do przebiegu 119tys wymienił turbine , zawias z trzy razy , silnik :!: /7tyś używka/ , coś tam jeszcze poważnego . silnik dlatego że coś sie stało , podobno pompa oleju czy coś tam . rdza na klapie i na bocznym rancie maski. coś tam jeszcze robił tylko nie pamiętam bo coś zakręcony jestem...
chuj z tymi tdi ogólny.. .
aaa..pogram robił przy 80tyś dopiero , zaraz po tym mu to turbo padło.. :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 13 Lis, 12 15:14 ]
jak tak sie na to patrzę , również i na moje przygody z 2.0 , to tak myślę jaki kupić następny wóz --- :?: z jakim silnikiem żeby pojeździć bezproblemowo 300tys na przykład.. . już nie patrząc na osiągi boi tak jak wprowadza te nowe mandaty to mocno siadziemy na dupach /ci co naprawde szybko jeżdżą/ tak jak w słowacji..
teraz mam 119tyś i tylko patrze co sie spierdoli..
jak żyć Panie Premierze , jak żyć... :?
masz rację, po prostu chodzi o silnik, który nie wystepuje w O2, ten z wałkami, kiedyś skądś zerżnąłem takie coś:
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007
zdecydowanie nie traktowałbym tego jako jakiejś wyroczni
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz